В дошкільному віці (зазвичай в 5-6 років) у дітей відбувається
«напівзростовий стрибок у зрості», який криється у суттєвому подовженні рук і
ніг.
Для того, щоб дізнатися, чи відбувся цей стрибок зросту чи ні, треба
попросити дитину доторкнутися правою рукою до лівого вуха, провівши руку над
головою. Дитина 4-5 років не може цього зробити – руки ще занадто короткі.
Результат Філіппінського тесту достатньо точно характеризує біологічний вік
дитини. Він зображає ступінь розвитку скелету, рівень дозрівання нервової
системи, здатність головного мозку сприймати та переробляти інформацію. В
загальному таким способом перевіряється ступінь морфофункціональної зрілості
організму. Найперше це пов’язане з рівнем дозрівання нервової системи та
здатністю головного мозку сприймати й переробляти інформацію. Недарма
Філіппінський тест нерідко розглядають як один з головних критеріїв «шкільної
зрілості».
Фізіологи встановили, що якщо дитина починає відвідувати школу до того, як у
неї відбувся напівзростовий стрибок, це різко негативно позначається на її
здоров’ї, в першу чергу психічному, і вкрай рідко дає успіх у навчанні.
Паспортний вік, в якому проходить цей напівзростовий стрибок, може істотно
варіюватися. У деяких дітей він завершений вже до 5 років, в інших – тільки
після 7 років. Ясно, що в такому віці різниця у два роки, – це дуже багато.
Напівзростовий стрибок — один з важливих критичних періодів у житті дитини, відповідно до якого якісно змінюються багато функцій організму. В той самий час фізіологічні наслідки такого стрибка дуже прості: організм дитини стає надійнішим в біологічному сенсі, а тому працездатнішим.
З точки зору фізіології про працездатність взагалі можна казати тільки
після завершення напівзростового стрибка. До цього істинної працездатності (ні
розумової, ні фізичної) у дитини ще немає. Адже основою працездатності є така організація
нервових, енергетичних та інших процесів, яка здатна забезпечити роботу в
«стійкому режимі». Ні про який стійкий режим до напівзростового стрибка
говорити не доводиться — клітини дитячого організму до 6 років просто не
годяться для цього.
Зате після того, як напівзростовий стрибок завершений, у дитини з’являються
реальні функціональні можливості до посидючої, досить тривалої роботи в рівному
темпі (зрозуміло, ще невеликі — вони будуть швидко, але нерівномірно
збільшуватися відповідно до міри дорослішання, але вже закладена основа).
Успіхів вам, друзі, терпіння та розуміння себе і своїх дітей!
Немає коментарів:
Дописати коментар