АДАПТАЦІЯ


У  віці 2-3 років дитині важливо:
● Багато рухатися, тому що через рух малюк розвиває і пізнає своє тіло, а також освоює навколишній простір.
● Освоїти дрібні рухи пальчиків через ігри з дрібними предметами, тому що розвиток дрібної моторики у дітей прямо пов'язаний з розвитком мозку й мови.
● Як можна ширше освоювати мову, оскільки вона допомагає і в розвитку контакту дитини з світом, і в розвитку його мислення. У дитини в цьому віці швидко зростає словниковий запас, причому кількість вимовлених слів завжди менше, ніж кількість тих які розуміє дитина.
● Грати, оскільки саме в грі починають активно розвиватися важливі психічні функції: сприйняття, уява, мислення, пам'ять. Через гру малюк освоює навколишній світ, пізнає закони взаємодії.
● Продовжувати вибудовувати відносини з дорослими. Дитина в цьому віці дуже залежить від батьків, емоційно на них налаштована, потребує підтримки, участі, турботи і безпеки. Вона чекає від дорослого безпосередньої участі у всіх її справах і спільного вирішення майже всіх завдань. Одноліток поки ще не представляє для дитини особливого інтересу,  діти грають «поруч, але не разом».
● Отримувати допомогу дорослого в той момент, коли у неї щось не виходить, оскільки дитина в 2 - 3 роки може реагувати на невдачі вельми афективно: злитися, плакати, лаятися, кидати речі.
● Мати достатньо часу для того, щоб щось вибрати. Всі бажання мають однакову силу: в цьому віці відсутня супідрядність мотивів і дитині важко прийняти рішення, що вибрати в даний момент. Їй хочеться всього і відразу.
● Те, що відбувається прямо зараз. Дитина емоційно реагує лише на те, що безпосередньо сприймає. Вона не здатна засмучуватися через те, що в майбутньому її очікують неприємності або радіти заздалегідь тому, що їй  ще не скоро подарують.
Вам як батькам важливо:
● Розуміти, що енергійна і активна дитина - це природно, хоча часом втомлює. Тому вам потрібно бути готовими до цього і по можливості організовувати безпечний простір, в якому малюк міг би безперешкодно використовувати свою енергію для рухливих ігор. Буде чудово, якщо саме ви хоча б іноді будете його партнером по грі.
● Надати дитині можливість грати з дрібним матеріалом під наглядом дорослого:
гудзиками, крупою, деталями конструктора, камінчиками, шишками,  і іншими різними за відчуттями предметами. Обов'язково під  наглядом дорослого!

● Частіше розмовляти з малюком, читати йому казки, книжки, обговорювати те, що він бачив або в чому брав участь. Корисні періодичні контакти з малознайомими дітьми чи дорослими, оскільки дитина змушена старанніше вимовляти те, що мама зазвичай розуміє з півслова.
● Надавати можливості для самих різноманітних ігор, в основному з предметами. Деякі діти можуть самі захоплено вкладати предмети один в інший, розбирати на частини, перекладати їх, освоюючи початкові етапи аналізу і синтезу. Але в 2-3 роки в процесі гри малюк найчастіше потребує компанії матері або люблячих його дорослих, оскільки йому потрібні спільність і доброзичливе співробітництво.
● Ставитися до дитини спокійно і дружелюбно. По можливості розуміти його емоційний стан і насущні потреби, оскільки в цьому віці дитина не завжди здатна їх чітко сформулювати і заявити.
● Пам'ятати, що дотримання розумної безпеки не повинно позбавляти малюка можливості відкриття нового і цікавого. Ваша батьківська тривога не повинна заважати розвитку дитини, який відбувається в цьому віці через сприйняття, а значить, через постійне дослідження нового.
● Розуміти, що у маленької дитини абсолютно інше сприйняття часу. Для неї існує тільки сьогодення. І ваші спроби апелювати навіть до найближчого майбутнього нею абсолютно не сприймаються.
● Ставитися спокійно і з розумінням до емоційних спалахів  дитини в разі виникнення труднощів. Злість або сльози, коли в дитини не виходить якесь складне для неї завдання, цілком природні. Якщо афект не дуже сильний, його можна проігнорувати, в разі сильного розладу дитину слід заспокоїти або переключити її увагу
Правила для батьків в період адаптації дитини до нових умов.
(пам'ятка)
Правило 1 Враховуйте вік і емоційну прихильність дитини.
Правило 2 Виділяйте позитивні моменти у відвідуванні дитиною дитячого садка, щоб він йшов туди з бажанням.
Правило 3 Ваші власні дитячі спогади можуть збудити у дитини бажання відвідувати дитячий сад.
Правило 4 Привчайте дитину до режиму закладу дошкільної освіти.
Правило 5 Привчайте дитину до самостійності.
Правило 6 Люблячи, не виховуйте егоїста.

ВПРАВИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ НА ТЕМУ "АДАПТАЦІЯ"

Які діти адаптуються найскладніше до дитячого саду?

Йде обговорення, в кінці якого ведучий підводить підсумок.
Набагато важче і довше адаптуються діти:
● які є єдиними в сім'ї;
● надмірно опіками батьками або бабусями;
● звиклі до того, що їх капризам потурають;
● користуються винятковою увагою дорослих;
● не мають елементарних навичок самообслуговування;
● невпевнені в собі;
● страждають нічними страхами;
● емоційно нестійкі;
● пережили психологічну травму;
● з яскраво вираженими дефектами (в більш старшому віці);
● чиї батьки занадто сильно переживають за дитину у зв'язку з необхідністю віддати його в дитячий сад
Вправа «Асоціації»
Спогади про приємні миті дитинства. Дитинство — це щасливий час вашого життя. Хай кожен назве та запише на аркуші слово, яке асоціюється зі словом «дитинство».
Коментар. Переважно це хороші слова. Чи таке дитинство у ваших дітей? Задумайтесь, які у них зараз можуть бути асоції?
Вправа «Страх» (групова робота)
У кожного, мабуть, у дитинстві був якийсь страх. Складемо про нього казку. Учасники малюють на аркушах «страх» і складають казку про те, як його позбутися.
Коментар. Що ви знаєте про страхи ваших дітей? Чого вони бояться? Поцікавтеся в них про це.
Для того щоб предметна діяльність носила розвиваючий характер, необхідно, щоб дитина освоїв різноманітні дії з одним і тим же предметом. Тому предметно-розвиваюче середовище, що оточує дитину, не повинна перевантажуватися великою кількістю іграшок.
Успішне оволодіння предметною діяльністю є основою для розвитку ігрової та продуктивної (малювання, ліплення, конструювання) діяльності.
У цей період життя у дитини відбувається інтенсивне формування активної мови, яке йде в процесі спільної діяльності з дорослим. Іншою стороною є розуміння мови дорослого. Педагогам і батькам потрібно стимулювати висловлювання дитини, спонукати говорити про свої бажання. Є одна відома психологічна казка про хлопчика, який заговорив у 5 років. Батьки просто з ніг збилися, водячи його по лікарях і екстрасенсам, але всі їхні зусилля залишалися марними.
І ось одного разу, коли вся родина сіла обідати, дитина чітко промовив: «Мені нема чим їсти!» У будинку переполох, мама в непритомності, тато не пам'ятає себе від щастя. Коли ейфорія пройшла, у дитини запитали, чому він мовчав весь цей час. Малюк цілком резонно відповів: «А навіщо мені було говорити? Ви і так все за мене говорили »...
З розвитком слухання і розуміння повідомлень, що виходять за межі безпосередньої ситуації, відбувається використання мови як засобу пізнання дійсності, як способу регуляції поведінки і діяльності дитини з боку дорослого.
Сприйняття дитини цього віку носить мимовільний характер, він може виділити в предметі лише його яскраво виражені ознаки, часто є другорядними. Розвиток сприйняття відбувається на основі внешнеоріентірованних дії (за формою, величиною, кольором) при безпосередньому співвідношенні і порівнянні предметів. Завдання дорослого - правильно назвати ознаки і дії предмета.
Дітям цього віку найбільш корисні самоповчальні (автодідактіческіе) іграшки: матрьошки, вкладиші, пірамідки і т. Д. Дитину необхідно знайомити з колірним спектром, еталонами форми (основні геометричні фігури). Малюк у віці 2-3-х років здатний розрізняти:
● 5 форм (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал);
● 6 кольорів (червоний, жовтий, синій, зелений, білий, чорний).
Основний спосіб пізнання дитиною навколишнього світу - метод проб і помилок, тому діти дуже люблять розбирати іграшки.
Найважливішою здатністю, що формується до 3-м рокам, стає здатність до постановки якої-небудь мети в іграх і поведінці.
У цьому віці діти дуже сприйнятливі до емоційного стану оточуючих. Вони дуже схильні так званому «ефекту зараження»: якщо один почне радісно скакати по групі, то, як мінімум, ще три «конячки» буде поруч з ним. Активний прояв і негативних і позитивних емоцій залежить від фізичного комфорту або його відсутності (шарф може «кусатися», а колготки - «мокрий»).
Одна з умов упевненості і спокою дитини - це систематичність, ритмічність і повторюваність його життя, т. Е. Чітке дотримання режиму. Протягом перших трьох років життя дитина змінюється настільки сильно, як на жодному наступному етапі. До 3-м рокам у нього в більшій чи меншій мірі формується характер, своє індивідуальне ставлення до світу, він навчаються діяти людськими способами, у нього складається певне ставлення до себе
 Вправа «Щасливий малюк»
На ватмані пропонується створити образ щасливого малюка (групова робота) та розповісти міні-казку, чому саме він щасливий. Коментар. Чи щаслива ваша дитина? Як саме ви забезпечуєте щастя свого малюка?
Вправа: « Успішна адаптація»
Батьки об’єднуються в дві групи. 1-ша пише що потрібно зробити батькам щоб адаптація була успішною.2-га пише що потрібно зробити вихователям для успішної адаптації до ДНЗ.

Шановні батьки, пам’ятайте: ваша дитина – дар, який потрібно розвивати і формувати. Саме від вас залежить те, яким стане цей подарунок долі. І весь педагогічний колектив нашого садочка буде допомагати вам виховувати ваших діток щасливими, розумними та здоровими.
 Сьогодні я хочу познайомити вас з однією притчею.
Притча: За день до свого народження дитина запитала у Бога: «Я не знаю, для чого йду в цей світ, що я там буду робити?» Господь відповів:- Я подарую тобі янгола, який завжди буде рядом із тобою. Він усе тобі пояснить.
- Але як я зрозумію його, я ж зовсім не знаю його мови?
- Янгол буде вчити тебе своєї мови. Він буде охороняти тебе від бід. Твій янгол навчить тебе жити. –А як звуть мого янгола? –Не важливо, як його звуть. Ти будеш звати його «мама».
- А й справді матуся для своєї дитини і янгол і подружка, і лікар, і порадник, і вчитель, і співрозмовник. 

Немає коментарів:

Дописати коментар