Як допомогти дітям під час вивчення математики
Для того щоб зацікавити дітей математикою, постарайтесь дотримуватися таких
шести порад, які дає батькам професор Стенфордського університету Джо Боулер.
1.
Заохочуйте дітей грати в математичні ігри та головоломки. Молодий ірландський
математик Сара Фленнері розповідає про те, що її здібності й ентузіазм при
вивченні математики родом не зі школи, а з домашнього захоплення математичними
головоломками. Ігри, що використовують гральні кубики, пазли й інші головоломки, допоможуть дітям
полюбити математику, а також розвинути навички логічного мислення та вміння
рахувати.
2.
Працюючи над математичними завданнями, обов'язково надихайте дітей і ніколи не
говоріть їм, що вони не праві. Постарайтеся знайти логіку в їхньому
розв’язанні, тому що певна логіка завжди присутня в роздумах дітей. Скажіть: «Я розумію хід твоїх думок, цікава думка! Ти використовуєш свої навички але давай поміркуємо разом!».
3.
Ніколи не асоціюйте математику зі швидкістю. Навчитися швидко вирішувати завдання
зовсім не важливо, особливо в дитинстві, з огляду на той факт, що, примушуючи
дітей розв’язувати математичні завдання з високою швидкістю, ми формуємо в них
тривожне ставлення до математики, особливо в дівчаток.
4.
Ніколи не відкривайте дітям факт, що у школі ви погано встигали в математиці
або що ви не любите її.
6. Можливо, найбільш важлива
порада – стимулюйте мислення зростання, яке
полягає в тому, що здібності та кмітливість розвиваються в міру того, як ми
намагаємося працювати та вчитися, докладаючи все нових і нових зусиль. Протилежністю мислення зростання є фіксоване мислення, яке
передбачає, що наші здібності зумовлені й обмежені, і ви або можете займатись
математикою, або не можете.
Коли дітям притаманне мислення зростання, вони добре справляються із проблемами
та краще вчаться. Коли діти мають фіксований спосіб мислення і при цьому
зіштовхуються з важким завданням, вони часто роблять висновок, що не мають
достатньо можливостей для того, щоб займатись математикою.
Один зі способів, яким заохочують фіксоване мислення, полягає в тому, що дорослі розповідають дітям про те, що вони
розумні в тих ситуаціях, коли в них щось добре виходить. Це може здатися
правильним, але в дійсності це ставить дітей у скрутне становище пізніше,
оскільки у випадку, коли вони зазнають невдачі в чому-небудь, то неодмінно
доходять висновку, що зовсім не розумні.
Систематично застосовуючи наведені вище поради, а також виявляючи ентузіазм
і терпіння при спільних заняттях математикою з дітьми, ви можете прищепити їм
інтерес і любов до цього предмета, розуміння його краси й фундаментальності,
які допоможуть дитині сприймати його як заняття, яке захоплює й надихає.
Немає коментарів:
Дописати коментар